Faq

BESTELLEN

Hoe kan ik bestellen?

Heb je een keuze gemaakt? Selecteer dan eventueel eerst de juiste maat en kleur in het keuzemenu en plaats vervolgens het artikel in je winkelmandje, door middel van de knop:  'Toevoegen aan winkelmandje'. Het artikel wordt automatisch in je winkelmandje geplaatst en is rechtsboven op elke pagina zichtbaar. 

Wil je het artikel verwijderen? Ga dan naar Bekijk Winkelmandje en klik op de button 'Verwijder'. Je kunt in elke stap van het bestelproces ook verder shoppen.

Kan ik vanuit België bestellen?

Uiteraard is het ook mogelijk om vanuit België te bestellen. De bestelprocedure is gelijk en het is mogelijk om via verschillende metaalmethoden die in België gangbaar zijn je bestelling af te rekenen. Je aankoop wordt verstuurd middels B-Post.

Heb je problemen met bestellen, neem dan gerust contact met ons op via de "Helpdesk" of via het Contactformulier. Wij kunnen je bestelling dan eventueel handmatig opnemen en invoeren en/of je vraag beantwoorden.

 

BETALEN

Wanneer je een bestelling bij DEGROENEKNOOP.NL plaatst word je, indien je kiest voor iDEAL,  Creditcard, Mister Cash/Bancontact, PayPal of Giropay, doorgeleid naar de beveiligde betaalomgeving van Multisafepay of PayPal om je online betaling direct te kunnen voldoen. Kies je voor Overboeking dan kun je zelf het bedrag overmaken aan de hand van de gegevens in de bestelbevestiging die je via email ontvangt.

De Groene Knoop heeft geen inzicht in jouw bank- en creditcard gegevens en alle transacties worden gecodeerd en versleuteld over het internet verstuurd. Multisafepay en Paypal maken hiervoor gebruik van zeer geavanceerde encryptie technologieën zodat je privacy voor 100% gewaarborgd is. 

Hoe kan ik betalen?

Bij DEGROENEKNOOP.NL is het mogelijk je aankoop via onderstaande betaalwijzen af te rekenen: 

iDEAL - alleen voor Nederlandse bankrekeninghouders

Met iDEAL kunt je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat je direct koppelt aan je internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers dan kun je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent.

CreditCard - Visa/Mastercard

Wanneer je kiest voor betaling met CreditCard wordt je doorgeleid naar de beveiligde betaalomgeving van Multisafepay. Hier kun je je creditkaartnummer, veiligheidscode en vervaldatum ingeven. Binnen enkele muisklikken is je bestelling afgerond. Creditcard gegevens zijn dus niet inzichtelijk voor De Groene Knoop en je laat ook geen gegevens achter op onze website.

Over de veiligheid van betalingen via CreditCard

Sinds 2010 maakt Visa gebruik van 3-D Secure technologie. Onder de naam 'Verified bij Visa' heeft Visa haar 3-D Secure programma geïntroduceerd. Dit programma maakt het betalen op internet een stuk veiliger. Alle betalingen, die via Visa verlopen met gebruik van 3-D Secure zijn gegarandeerd via Visa. 

Wat is 3-D Secure?

3-D Secure vormt een extra stap bij het plaatsen van een bestelling die is bedoeld voor onze veiligheid en die van onze klanten. Jij wordt beschermd tegen misbruik van je creditcardnummer omdat vóór de betaling eerst de identiteit van de kaarthouder wordt gecontroleerd. De controle vindt plaats tussen de uitgever van de creditcard en de creditcardhouder. Afhankelijk van de bank kan het een wachtwoord zijn, een pincode of een ‘one time pass’ code. Deze code wordt direct door de bank gecontroleerd. Bij twijfel, zal Multisafepay nooit de betaling goedkeuren en zullen wij verdere informatie van jou nodig hebben en contact met jou opnemen, dit alles ivm de jouw en onze veiligheid. 

PayPalof American Express

Bij DEGROENEKNOOP.NL kun je snel en veilig betalen met PayPal. Dit is een gratis online betaalservice waarmee je artikelen bij online winkels kunt betalen, zowel in binnen- als buitenland. Het is een veilige manier om te betalen. Je hoeft hiervoor je financiële gegevens niet door te geven aan TopVintage. Paypal is met meer dan 71 miljoen gebruikers de wereldwijde marktleider op het gebied van on-line betalen. Paypal biedt elke consument de mogelijkheid tot het snel en eenvoudig openen van een gratis account. Dankzij de beste technologieën en hoge veiligheidsstandaarden houdt Paypal al je gegevens veilig en prive. Als Paypal gebruiker heb je de mogelijkheid om een bedrag naar eigen inzicht over te maken op je eigen Paypal account. Dit bedrag schrijf je over van je bank- of girorekening naar je Paypal account. Dit geeft je dan de mogelijkheid om vanaf deze account een betaling te doen aan ons of één van de vele andere Paypal partners wereldwijd. Ook kun je eenvoudig en gratis lid worden van PayPal. Je kunt trouwens ook met je creditcard betalen zonder je te registreren bij PayPal.

Hoe werkt PayPal?

Bij je aanmelding bij PayPal kun je de gegevens van je bankrekening of creditcard registreren. 

Je bankrekening of creditcard wordt aan je PayPal-rekening gekoppeld. Je hoeft deze gegevens daarna nooit meer in te voeren bij het verrichten van een betaling. Nadat je een betaling goedkeurt, schrijft PayPal het bedrag automatisch af van je rekeningsaldo of je creditcard. Deze service is geheel gratis voor jou als gebruiker en je hebt te allen tijden de mogelijkheid om indien gewenst je geld snel en eenvoudig weer terug te storten op je eigen bankrekening.

Bankcontact/Mister Cash - alleen voor Belgische rekeninghouders

Bancontact/Mister Cash is het online betaalsysteem ontwikkeld door de gezamenlijke banken in België. De banken zijn Dexia, BNP Paribas, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank, VDK Spaarbank en Record Bank.

Alle Belgische klanten van de deelnemende banken die gebruik maken van internetbankieren, kunnen gebruik maken van Bancontact/Mister Cash. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent.

Giropay - alleen voor Duitse rekeninghouders 

Overboeking - overschrijving binnen en buiten Nederland

Kies je voor betalingswijze Overboeking dan kun je aan de hand van de gegevens die je in de email "betaalinformatie" ontvangt zelf je betaling aan ons overboeken via tele-/ internetbankieren. Voor buitenland overschrijvingen gebruik je onze BIC en IBAN code. Deze vind je ook terug in de email die je ontvangt nadat je bestelling is voltooid. Vermeldt s.v.p. altijd je bestelnummer bij je overboeking anders kunnen wij de betaling niet koppelen aan je order en loopt de afhandeling vertraging op. Deze vorm van betaling neemt ca. max. 3 werkdagen in beslag. Zodra je betaling door ons is ontvangen kunnen wij je bestelling versturen. Je betaling dien je binnen 5 werkdagen te voldoen, anders zal je bestelling helaas worden geannuleerd.

Rekeninggegevens:

Bank:   Triodos Bank t.n.v. De Groene Knoop

IBAN :   NL66 TRIO 0784 8135 31

ECO Kadobon

Ben je in het bezit van een Eco Kadobon, dan kun je deze bij DEGROENEKNOOP.NL verzilveren en je bestelling afrekenen middels je persoonlijke kado-code. Kies hiertoe bij de gewenste betaalmethode voor Eco Kadobon en vul de unieke code in. Hierna wordt je doorgeleid naar de betaalpagina van Kadobon online, alwaar je je aankoopbedrag afrekent. Mocht er een restant bedrag zijn, dan ontvang je automatisch een nieuwe Eco Kadobon voor dit bedrag. Is het bedrag van je bestelling hoger dan de waarde van de bon, dan kun je het restant bedrag via de beveiligde betaalomgeving van Kadobon online voldoen.     

 

VERSTUREN & BEZORGEN

Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?

Je bestelling wordt zorgvuldig en met zorg ingepakt en verstuurd. Ook hier speelt eco-vriendelijkheid natuurlijk een grote rol. Alle gebruikte materialen; vloeipapier, vulchips, kartonnen dozen, papier, etiketten en verpakkingstape, zijn gerecycled en/of recyclebaar.  

Bezorgservice binnen Nederland:

Binnen Nederland versturen wij via PostNL. Deze streeft ernaar om je bestelling binnen 1 dag (maandag t/m zaterdag m.u.v. zon- en feestdagen) af te leveren tussen 09.00 – 21.00 uur*. Is er onverhoopt niemand aanwezig, dan ontvang je gelijk een briefje in de bus waarop vermeld staat dat het pakket de eerst volgende dag (m.u.v. zon- en feestdagen) zal worden aangeboden, indien je deze dag ook niet aanwezig bent kun je een andere afleverdatum kiezen of aangeven dat je het pakket wilt ophalen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Is er bij de tweede leverpoging niemand aanwezig die je pakket in ontvangst kan nemen, dan zal PostNL je pakket onderbrengen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Hier kun je dan zelf je pakket afhalen binnen 3 weken. Het adres en de openingstijden vind je op het kaartje van PostNL dat de bezorger in je brievenbus heeft achtergelaten.

Bezorgservice België:

Voor de verzending van de pakketten naar België maken wij gebruik van de Belgische post: BPost. Aflevering binnen 1 werkdag (maandag t/m vrijdag m.u.v. feestdagen) tussen 09.00 - 18.00 uur. Is er onverhoopt niemand aanwezig dan zal er een briefje achtergelaten worden om: eventueel een 2e aflevering aan te vragen óf het pakket zelf af te halen bij het postkantoor. Het voordeel van het postkantoor is dat deze vaak ook in de avonduren en op zaterdag geopend zijn. Is er bij de 2e aflevering wederom niemand aanwezig, dan kan men het pakket alsnog afhalen bij het postkantoor, hiervan ontvangt men een briefje in de brievenbus

Bezorgservice Duitsland:

Voor de verzending van de pakketen naar Duitsland maken wij gebruik van HERMES Versand. Aflevering binnen 1 werkdag (maandag t/m zaterdag m.u.v. feestdagen) tussen 09.00 - 18.00 uur. Is er onverhoopt niemand aanwezig dan zal er een briefje achtergelaten worden om: eventueel een 2e aflevering aan te vragen óf het pakket zelf af te halen bij het postkantoor. Het voordeel van het postkantoor is dat deze vaak ook in de avonduren en op zaterdag geopend zijn. Is er bij de 2e aflevering wederom niemand aanwezig, dan kan men het pakket alsnog afhalen bij het postkantoor, hiervan ontvangt men een briefje in de brievenbus.

Wat zijn  de kosten voor het versturen van mijn bestelling?

Bestellingen met een aankoopbedrag hoger dan € 75,- worden gratis verzonden binnen Nederland, België en Duitsland.

Bestelling lager dan € 75,- worden binnen Nederland verzonden voor € 3,95

Het versturen van je bestelling naar België en Duitsland kost € 4,95

Aan het versturen van je bestelling binnen Europa of daarbuiten, zijn de volgende tarieven gebonden

Verzendtarieven Europa Zone 1*

*Luxemburg, Denemarken (excl. Faeröer Eilanden en Groenland), Frankrijk (incl. Corsica en Monaco), Italië (excl. San Marino en Vaticaanstad), Oostenrijk, Spanje (incl. Balearen, excl. Canarische eilanden), Verenigd Koninkrijk (excl. Gibraltar en Kanaaleilanden), Zweden

Bestellingen hoger dan € 75:

  • Pakket € 8,95 
  • alle bestellingen boven 75.- worden als pakket verzonden

Bestellingen lager dan € 75:

  • Pakket € 12,95 (aangetekend)
  • Brievenbus post 0-250 gram: € 2.95

 Verzendtarieven Europa Zone 2+3*

*Bulgarije, Estland, Finland, Hongarije, Ierland, Letland, Litouwen, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Albanië, Andora, Bosnië-Herzegovina, Canarische Eilanden, Cyprus, Faeröer Eilanden, Gibraltar, Griekenland, Groenland, IJsland, Kanaaleilanden, Kroatië, Liechtenstein, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, San Marino, Servië, Turkije, Vaticaanstad, Wit-Rusland, Zwitserland

Bestellingen hoger dan € 75

  • Pakket : € 14,95 (aangetekend)
  • alle bestellingen boven 75.- worden als pakket verzonden

Bestellingen lager dan  € 75

  • Pakket: € 19,95 (aangetekend)
  • Brievenbus post 0-250 gram: € 2.95

Tarieven rest van de Wereld

Bestellingen hoger dan € 75

  • Pakket: € 19,95 (aangetekend)
  • alle bestellingen boven € 75,- worden als pakket verzonden

Bestellingen lager dan  € 75

  • Pakket : €24,95 (aangetekend)
  • Brievenbus post 0-250 gram : €2,95

   

BEZORGEN

Kan ik mijn bestelling op een ander afleveradres laten bezorgen?

Het is mogelijk om je bestelling op een ander afleveradres te laten bezorgen. Je kunt dit adres aangeven in het bestelmenu.

Ook is het mogelijk om een cadeaubestelling te plaatsen en dit direct te laten bezorgen op het gewenste afleveradres van de ontvanger. Je kunt dit aangeven bij je bestelling. Wij pakken je bestelling dan ook meteen kosteloos en met zorg mooi voor je in.   

 

RETOURNEREN

Hoe kan ik een artikel terugsturen?

Het kan natuurlijk gebeuren dat je aankoop toch niet helemaal is wat je er van verwacht had. Geen nood, retourneren is bij DEGROENEKNOOP.nl geen probleem.

Voor al onze artikelen geldt: niet goed – geld terug, dus ook voor Sale / afgeprijsde artikelen.

Het is toegestaan om een artikel terug te sturen, als dat om welke reden dan ook niet bevalt. Retourneren kan binnen twee weken na aankoopdatum. Als dat om welke reden dan ook niet binnen die termijn mogelijk is, neem dan contact met ons op via info@degroeneknoop.nl  zodat een andere regeling kan worden getroffen.

De maat is niet helemaal goed, kan ik een artikel omruilen?

Wil je een artikel ruilen voor een andere maat? Geen enkel probleem, neem dan s.v.p. z.s.m. contact met ons op zodat wij dit artikel voor jou kunnen reserveren. Ruilingen binnen Nederland, België en Duitsland worden gratis verzonden. Voor overige landen zijn wij helaas genoodzaakt een bijdrage in Priority verzending in rekening te brengen. De verzendkosten voor het retourneren van een artikel zijn voor eigen rekening.

Let wel: Artikelen die zijn gedragen, gewassen of beschadigd kunnen niet worden teruggenomen. 

Creditering is exclusief in rekening gebrachte bezorgkosten en vindt  uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst retourzending plaats. De verzendkosten voor het retourneren van een artikel zijn voor eigen rekening.

Meld altijd vooraf dat je een artikel wilt retourneren of ruilen. Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst via e-mail: info@degroeneknoop.nl o.v.v. je bestelnummer.

Wij zullen je dan binnen 1 werkdag per e-mail de retourinstructies sturen.

Voor retouren / ruilingen komen uitsluitend artikelen in aanmerking:

  • welke binnen 14 dagen na ontvangst zijn geretourneerd;
  • welke zijn voorzien van een aangehecht label/indien van toepassing in originele onbeschadigde verpakking;
  • welke ongedragen / ongewassen zijn;
  • schoenen zonder draagsporen en in originele doos die niet als verzend doos gebruikt dient te worden, aldus zonder plakband, stickers en onbeschreven;
  • pakket voldoende gefrankeerd.

Kleding en schoenen mogen uiteraard binnenshuis gepast worden, echter niet gedragen. Bewaar onze artikelen svp niet in rokerige ruimtes, in de keuken of in de nabijheid van huisdieren. Kleding die niet fris meer ruikt, of netjes uitziet kunnen en zullen wij uiteraard niet meer aanbieden aan onze klanten.

Naar welk adres kan ik mijn bestelling retour sturen?

Meld altijd je retour/ruiling vooraf aan via info@degroeneknoop.nl.  Zie bovenstaande uitleg.

Nederlandse en Belgische klanten kunnen het pakket retourneren naar:

De Groene Knoop
Grachtstraat 1
6287 AE EYS
Nederland

Duitse klanten kunnen het pakket retour zenden aan:

Der Grüne Knopf – Kiosk Trapp
Kleikstraße 94
52134 HERZOGENRATH

 

Andere vragen of onduidelijkheden?

Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij helpen je graag!