Retourneren en Ruilen

RETOURNEREN

Hoe kan ik een artikel terugsturen?

Het kan natuurlijk gebeuren dat je aankoop toch niet helemaal is wat je er van verwacht had. Geen nood, retourneren is bij DEGROENEKNOOP.nl geen probleem.

Voor al onze artikelen geldt: niet goed – geld terug, dus ook voor Sale / afgeprijsde artikelen.

Het is toegestaan om een artikel terug te sturen, als dat om welke reden dan ook niet bevalt. Retourneren kan binnen twee weken na aankoopdatum. Als dat om welke reden dan ook niet binnen die termijn mogelijk is, neem dan contact met ons op via info@degroeneknoop.nl  zodat een andere regeling kan worden getroffen.

Creditering is inclusief in rekening gebrachte bezorgkosten en vindt uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst retourzending plaats. De verzendkosten voor het retourneren van een artikel zijn gedeeltelijk voor eigen rekening. Via het RETOURLABEL -dat middels een link is toegevoegd is aan de verzendbevestiging van je bestelling- bedraagt de bijdrage voor het verzenden van een retourpakket €3,95, de overige kosten zijn voor rekening van De Groene Knoop. Mocht je aankoop via brievenbus-post verstuurd kunnen worden dan zijn de kosten voor retourzending voor eigen rekening. Let op: ontvang je je bestelling via brievenbus-post, dan ontvang je geen aparte retourlink via e-mail.

 

De maat is niet helemaal goed, kan ik een artikel omruilen?

Wil je een artikel ruilen voor een andere maat? Geen enkel probleem, neem dan s.v.p. z.s.m. contact met ons op zodat wij dit artikel voor jou kunnen reserveren. Ruilingen binnen Nederland, België en Duitsland worden gratis verzonden. Voor overige landen zijn wij helaas genoodzaakt een bijdrage in Priority verzending in rekening te brengen. De verzendkosten voor het retourneren van een artikel zijn voor eigen rekening.

Let wel: Artikelen die zijn gedragen, gewassen of beschadigd kunnen niet worden teruggenomen. 

 

Wij stellen het op prijs wanneer je vooraf meldt dat je een artikel wilt retourneren of ruilen. Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst via e-mail: info@degroeneknoop.nl o.v.v. je bestelnummer. Op die manier weten we dat je pakketje onderweg is en kunnen we de afhandeling ervan monitoren.

Voor retouren / ruilingen komen uitsluitend artikelen in aanmerking:

  • welke binnen 14 dagen na ontvangst zijn geretourneerd;
  • welke zijn voorzien van een aangehecht label/indien van toepassing in originele onbeschadigde verpakking;
  • welke ongedragen / ongewassen zijn;
  • schoenen zonder draagsporen en in originele doos die niet als verzend doos gebruikt dient te worden, aldus zonder plakband, stickers en onbeschreven;
  • pakket voldoende gefrankeerd.

Kleding en schoenen mogen uiteraard binnenshuis gepast worden, echter niet gedragen. Bewaar onze artikelen svp niet in rokerige ruimtes, in de keuken of in de nabijheid van huisdieren. Kleding die niet fris meer ruikt, of netjes uitziet kunnen en zullen wij uiteraard niet meer aanbieden aan onze klanten.

Naar welk adres kan ik mijn bestelling retour sturen?

Meld altijd je retour/ruiling vooraf aan via info@degroeneknoop.nl.  

Nederlandse en Belgische klanten kunnen het pakket retourneren naar:

De Groene Knoop
Grachtstraat 1
6287 AE EYS

Duitse klanten kunnen het pakket retour zenden aan:

Der Grüne Knopf – Kiosk Trapp
Kleikstraße 94
52134 HERZOGENRATH

Niet Goed = Geld Terug

Zodra je bestelling in goede orde is ontvangen, doen we je de creditfactuur van je aankoop digitaal, per e-mail toekomen. Je aankoopbedrag wordt vervolgens per ommegaande -uiterlijk binnen 14 dagen- retour geboekt.

Waarbij volgens de Algemene Voorwaarden officieel geldt; De Groene Knoop vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt( moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen. Meer informatie vind je hierover in onze Algemene Voorwaarden.

 

Andere vragen of onduidelijkheden?

Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij helpen je graag!